Algemeen Archief Intern

Tijmen wint ook Snelschaak-kampioenschap

De twintigjarige Tijmen Hofstra uit De Wilp, is zowel Clubkampioen 2019-2020 als Snelschaakkampioen 2020 van de schaakclub Leek geworden (zie ook Competities).

Voor het clubkampioenschap tellen de gespeelde interne ronden waarbij het normale langere tempo geldt van ongeveer anderhalf uur per persoon. Bij het rapidschaken is de bedenktijd 20 minuten per persoon per partij. Bij het snelschaken hebben de deelnemers slechts 3 minuten, plus 2 seconden per zet er bij.

In alle drie disciplines toonde Tijmen aan de beste te zijn. Waar hij in het verleden zeer goede en te overhaaste partijen afwisselde, zijn de schaakprestaties nu regelmatiger en van hoge kwaliteit.

De partijen Tijmen van het Snelschaakkampioenschap zijn hier te bekijken, voorzien van analyses en commentaar.

Frans Huisman
voorzitter