Online toernooien sc Leek

Hieronder zijn alle nieuwsberichten (met uitslagen) te lezen van de online toernooien die door de schaakclub Leek in de afgelopen periode zijn georganiseerd op www.chess.com.

Lieuwe Boskma van de schaakclub Roden is met 5,5 uit 6 eerste geworden bij het online schaaktoernooi van 1 mei jl. Johan Scharft werd met hetzelfde aantal punten tweede op weerstandspunten. Pieter Doller eindigde deze keer als derde in het deelnemersveld van 13.

Aanstaande vrijdag 1 mei organiseert de schaakclub Leek om 20.00 uur weer een online snelschaaktoernooi voor leden en belangstellenden. Wij nodigen u/jou uit om er aan mee te doen; het is het laatste online toernooi voor niet-leden in dit seizoen 2019-2020. We spelen deze keer 9 ronden (mits dat zo in te stellen is) met het snelschaaktempo van 3 minuten per persoon per partij, en een bonus van 2 seconden per zet.

Het online schaaktoernooi van 17 april is met een score van 5 uit 5, gewonnen door Arnold Meijster, lid van de schaakclub Roden. Tweede met 3,5 uit 5 was Tijmen Hofstra. Gedeeld 3e werden Lieuwe Boskma en Pieter Doller met 3 punten. Deze keer speelden we 5 ronden met het tempo van 10 minuten per persoon per partij.

Frans Huisman, voorzitter

Het was een mooi evenement. Er deden in totaal 11 personen mee. Ondergetekende was ook weer van de partij en werd laatste (…) met slechts 1 punt welke ook nog eens verkregen was door een bye. Tja, het kan verkeren. Het was niet mijn avond, maar zeg hierbij toe mij te zullen revancheren.

Het was wel de avond van Arnold Meijster. Hij won al zijn partijen! In de 5e en laatste ronde tegen Pieter Doller, die er ook wel wat van kan. Hun partij kun je naspelen op deze pagina.

Gert-Jan Ris, webmaster

Aanstaande vrijdag 17 april organiseert de schaakclub Leek Online om 20.00 uur weer een online schaaktoernooi voor leden en belangstellenden. Wij nodigen u/jou uit om er aan mee te doen; voor de schaakpartijen zelf, en om virtueel tegen over elkaar te zitten. We spelen deze keer 5 ronden met het tempo van 10 minuten per persoon per partij.

Op vrijdag 3 april is het tweede online schaaktoernooi van SV Leek gespeeld. Het tempo was 3 minuten p.p. plus 2 seconden per zet, en dan heb je het over snelschaken. Tijmen Hofstra bleek er het beste in te zijn, op de voet gevolgd door Erwin Heijnen en Johnny Albadeen. Pieter Doller werd vierde. Onder de 14 deelnemers ook leden van de schaakclub Roden en belangstellenden van de schaakclub Leek e.o.

Vrijdag 10 april is het Goede Vrijdag (Paasweekende) en dan stond er al geen schaken op de jaarkalender. We overwegen om op vrijdag 17 april en/of vrijdag 24 april weer een online toernooi te organiseren.  De leden en bij ons bekende belangstellenden, krijgen daar via de mail bericht over.

Het eerste online schaaktoernooi van de sv Leek op 27 maart jl. is gewonnen door Sander Westerlaan. Adrian Kuiper werd tweede en Issa Albadeen derde. Er werden vijf ronden van 10 minuten per persoon per partij gespeeld. Het was een geslaagd experiment, en de contacten konden via de chatfunctie aangehaald worden.

Vrijdag 3 april willen we een online schaaktoernooi voor de jeugdleden organiseren om 19.00 uur (info volgt via de mail). Ook is er op vrijdag 3 april om 20.00 uur een online snelschaaktoernooi voor leden en belangstellenden. Je kunt je aanmelden tussen 19.00 en 20.00 uur. Alle leden, en de op hun verzoek in ons bestand opgenomen belangstellenden, hebben bericht gehad via de mail.

Online schaaktoernooi sc Leek.
Door de maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan, ligt de interne competitie van de schaakclub Leek sinds 6 maart j.l. stil. Ook alle competitiewedstrijden van de KNSB zijn tot nader order geannuleerd. De NOSBO heeft de externe competities voor dit seizoen per direct beëindigd.

De schaakclub Leek e.o. zit echter niet stil en organiseert voor haar leden op vrijdagavond 27 maart 2020 20.00 een online schaaktoernooi. De club heeft via de KNSB op www.Chess.com een eigen domein voor leden van de schaakclub Leek. Leden kunnen zich met een gebruikersnaam en wachtwoord aanmelden voor deelname aan het online toernooi. Ze hebben via de mail een instructie ontvangen om zich voor het toernooi aan te melden.

Mocht het toernooi een succes worden, dan overweegt het bestuur om ook toernooien voor de jeugdleden en belangstellenden te organiseren. Het snelschaakkampioenschap van de schaakclub Leek wordt mogelijk ook via www.chess.com gespeeld. Wellicht zit er ook nog een Online Schaakkampioenschap van het Westerkwartier in. Houdt u hiervoor deze website www.schaakclubleek.nl in de gaten.

Frans Huisman, voorzitter sc Leek