Algemeen Intern Senioren Verslagen

Snelle beslissingen bij 2e ronde interne competitie

In de tweede ronde van de interne competitie van de schaakclub Leek, waren de meeste partijen sneller beslist dan gewoonlijk. Clubkampioen Tijmen kon na een grote afruil van stukken in de opening, met zijn paard binnendringen in de stelling van Sander Bolhuis en won vlot daarna. Tobias ging mee in het gambiet van Marijn, maar werd daardoor al vroeg in de avond onder de voet gelopen. Sebastiaan de Jong verspeelde in de opening een paard en dat brak hem later op, ondanks pogingen om de aanval te openen. Hij moest na een ruim een uur spelen, de winst aan de talentvolle jongere Mohannad laten. Hidde offerde een loper op h3 voor een aanval, die helaas niet goed uit de verf kwam. Na verder stukverlies van Hidde, kon Frans hem mat zetten. Gerwin en belangstellende Tom Waalewijn speelden een boeiende partij. Een paardvork van Gerwin op de koning en toren van Tom bleek later beslissend. De partij die het langst duurde was die tussen de hoogste ratinghouder Aldert-Jan, en good-old Gerrit. In een gelijkwaardige stelling miste Gerrit de beste voortzetting, waarvan Aldert-Jan profiteerde en naar winst afwikkelde. Pieter speelde niet mee i.v.m. oneven aantal spelers.
Frans en Pieter