Algemeen Archief Verslagen

Schaakclub Leek 9e bij snelschaken voor clubteams

Door de NOSBO (Noordelijke Schaakbond) is dit jaar het snelschaken voor clubteams nieuw leven ingeblazen. Van de 13 deelnemende teams kwamen slechts 2 teams niet uit Groningen, ESG uit Emmen en SC Leek. Elk team bestond uit 4 spelers en de bedenktijd bedroeg 3 minuten per partij plus 2 seconden per zet. Veel sterke spelers uit het Noorden deden mee, waaronder grootmeester Sipke Ernst en de Nederlands damesschaakkampioen Machteld van Foreest.

Groninger Combinatie 1 werd winnaar met 21 matchpunten. Leek scoorde 18 punten uit 52 partijen en eindigde met 8 matchpunten op 9e plaats van de 13 teams. In de knock-out face verloor Leek op het nippertje met 1,5 – 2,5 van SISSA. Tijmen Hofstra behaalde 6 punten, Sander Westerlaan 5, Erwin Heijnen 4 en Pieter Doller 3 punten.

Groet,
Pieter
Foto: Sander, Erwin, Pieter en Tijmen in aktie tegen het jeugdteam de Matadoren.

Link naar het verslag van de NOSBO: klik hier