Coronanieuws, Interne Competitie en snelschaken

Nieuwsbrief no. 12 / 08-11-2021

Geachte leden van de schaakclub Leek,

Corona
I.v.m. de nieuwe Corona-maatregelen houden we meer afstand, we schaken op 1,5 meter afstand. We wassen onze handen voordat we beginnen met schaken.
A.s. vrijdag doen we de check op coronatoegangsbewijs (CTB) voor alle leden van 18 jaar en ouder. Als volwassenen kinderen in de zaal brengen doen we ook de check.
Twee leden (Johan en Menno) spelen voorlopig niet meer mee aan de interne competitie i.v.m. de toename van Corona-gevallen. Nieuw lid Pascal is gestopt, hij gaat liever alleen huisschaken.

Interne competitie (ronde 9)
Issa Albadeen schaakt heel goed dit jaar, hij scoort erg goed met zwart, de Scandinavische opening (1.e4 – d5). Deze keer liet hij Frans kansloos. De week ervoor had Frans nog verrassend van Pieter gewonnen.
Gert-Jan won met een sterke aanval via de g-lijn van Teije.
Tijmen, dit jaar niet zo in vorm, won deze keer wel van Martien. Hij had beter spel met zijn dame tegen twee torens.
Huib is ook in de “winning mood”, vorige week versloeg hij Thomas, nu was Tetske het slachtoffer van zijn dadendrang.
Thomas, geïnspireerd door wereldkampioen Magnus Carlsen, speelde de grand prix aanval tegen Pieter. Het zag er veelbelovend uit, maar de ervaring van Pieter gaf toch de doorslag.

Alle uitslagen van deze ronde en uiteraard een bijgewerkte ranglijst kunt u vinden op onze site met alle info over de Interne Competitie.

Snelschaken SC Roden
Maandag 29 november is de eerste avond van de snelschaak competitie van SC Roden. Deze avond is ook opengesteld voor alle Leekster schakers. Iedere volwassen bezoeker moet bij binnenkomst een geldige QR-code tonen.

Pieter Doller
voorzitter@schaakclubleek.nl
06 – 27 373 507

Overzicht alle Nieuwsbrieven                                        Afmelden voor Nieuwsbrief