Minimale nederlaag Leek 1

De tweede externe competitiewedstrijd van SC Leek 1 werd met het kleinst mogelijk verschil verloren van Groningen Combinatie 2, uitslag 4,5 – 3,5.

Aan bord 1 wist Sander na een slecht gespeelde opening, door een geniepige zet toch te winnen.
Pieter verloor kansloos, hij kreeg geen compensatie voor de verloren pion en zijn koning bleef onveilig in het midden staan.

Kees speelde een solide remise partij, hij pareerde vakkundig de aanval op zijn koning.

Invaller Katrinus verloor materiaal door een aanval over de f-lijn, dit koste hem de partij.
Issa kwam slecht uit de opening maar wist door veel vechtlust zijn tegenstander te noodzaken zijn dame te ruilen tegen toren en loper. De ontstane vesting stelling wist de Groningse speler echter remise te houden.

Gert-Jan speelde verdienstelijk gelijk. In het loper eindspel, met beide spelers een loper op de witte velden en een aantal pionnen nog op het bord, stond hij in de eindstelling iets beter.
Frans Huisman kon in een betere stelling niet het juiste plan vinden. Hij liet toe dat zijn tegenstander hem te veel onder druk kon zetten en verloor. De nederlaag voor Leek was door dit verlies een feit.

Door zijn tweede externe overwinning wist Marijn de eer voor Leek te redden. In een lastig eindspel van dame, toren en pionnen tegen dame, paard en pionnen ruilde Marijn bewust de dames niet om gebruik te maken van de tijdnood van zijn tegenstander. Dit was een slimme keuze, Marijn won door tijdsoverschrijding.

Hartelijke groet,
Pieter Doller

Ook Groninger Combinatie heeft een uitgebreid verslag van deze wedstrijd gemaakt:
Nipte overwinning GCn2 tegen Leek

Klik hier om naar de teampagina van Leek 1 te gaan.

– O – O – O –