Open Schaakavond op vrijdag 31 augustus 2018

De schaakclub Leek en omstreken houdt op vrijdag 31 augustus 2018 een Open Schaakavond in De Balkhoeve aan de Waezenburglaan 57 te Leek. Kinderen van 5 tot ca.15 jaar kunnen van 18.30 tot 19.30 partijtjes schaken, en strategische en tactische schaaktips krijgen. Voor de senioren en junioren vanaf ca.15 jaar, is er om 19.45 uur gelegenheid om in een poulevorm een aantal korte schaakpartijen te spelen tegen clubspelers en andere schakers van ongeveer gelijke sterkte. Het is eveneens mogelijk om een lange partij te schaken. Iedereen kan vrijblijvend meedoen aan deze Open Avond, er zijn geen kosten aan verbonden. De volwassen leden (mannen en vrouwen) van de schaakclub Leek e.o. komen uit het gehele Westerkwartier, maar ook uit de stad Groningen. Belangstellende schakers kunnen ook een week later (op 7 september) meedoen aan de eerste ronde van de interne competitie.

De schaakclub Leek is tevens voor haar groeiende jeugdafdeling op zoek naar schakende vrijwilligers die op de vrijdagavond een uurtje willen helpen bij het lesgeven aan jeugdschakers. Er is een lesmethode aanwezig en de schaakclub zorgt voor begeleiding van de vrijwilligers. Als u hiervoor interesse heeft, dan kunt u dat doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of een keer langs komen op een clubavond.