Adrian Kuiper Snelschaakkampioen 2018

Als laatste schaakactiviteit van het seizoen 2017-2018 stond het Snelschaakkampioenschap voor leden van de schaakclub Leek op het programma. De spelers van Leek 1, aangevuld met de nummer twee van de interne competitie, speelden in de A-poule een dubbele ronde met een tempo van 3 minuten per partij plus een bonus van 2 seconden per zet. Adrian Kuiper bewees hier zeer goed in te zijn, want hij won al zijn 14 gespeelde partijen! De wisselbeker voor de Snelschaakkampioen 2018 ging dus terecht naar Adrian Kuiper. Op enkele punten achterstand volgden Tijmen Hofstra en Arjen Admiraal, de snelschaakkampioen van vorig jaar. In de B-poule was het tot en met de laatste ronde erg spannend en tenslotte eindigden Ed Maliepaard en Remmelt Hofstra allebei met 6 punten uit 10 partijen op de eerste plaats. Tetske Hofstra zat daar met 5,5 punt als derde vlak achter. Op vrijdag 1 juni wordt het schaakseizoen na de ALV feestelijk afgesloten.